Chiński producent, wyróżniający się na tle innych chińskich producentów tym, że nie próbuje reprodukować czyjejś idei tylko tworzy swoje. Do tego wszystkiego nie udaje, że jest europejski, czy amerykański. Trzeba przyznać, że na przestrzeni ostatnich dwóch lat mieli kilka udanych wypustów. Które zaskakiwały proporcją ceny do jakości.
Po sukcesie Stage Blinder WW2, który do tej pory uważam za najlepszy ledowy blinder, przez Pixel Line IP (które długo testowałem, ale jeszcze nie opisałem), czy Mana Hybrid. Na koniec roku warto wyróżnić kolejne oprawy, które według mnie dadzą kolejnego kopa marce.
Acme Tornado
Kto nie pisał na kolanie biblioteki do Eurolite LED TMH Bar ten najprawdopodobniej jest za młody albo nigdy nie trafił do „mordowni” na dyskotekę jako realizator. Mam wrażenie, że Acme postanowiło przenieść tę idee w świat profesjonalnego oświetlenia i z tego co wiem – znowu zrobili to dobrze.
Tornado to belka LED oparta na 5ciu małych, prawie* osobnych główkach, gdzie każda ma 120W mocy, tryb mieszania kolorów RGBL oraz niezależny zoom. Wszystko zamknięte w jednej listwie. Na około każdej soczewki mamy dostępny również znany i lubiany przez wszystkich „ring”.
Urządzenie to zaistniało już na kilku większych realizacjach. Mogliśmy je chociażby zobaczyć na finale The Voice of Poland. Nieoficjalnie wiem, że na kilku dużych jeszcze się pojawi w najbliższym czasie. Także zainteresowanie jest.
*prawie osobnych bo tilt mają wspólny.
Lightning X
Przesyt nowych głów na rynku spowodował znaczny rozrost gamy produktów z serii naświatlaczo-stroboskopów. Powoli widzimy jak producenci prześcigają się w pomysłowości i dostajemy coraz to ciekawsze opcje.
Nowością w tym segmencie od Acme jest Lightning X – który swoją premierę miał podczas targów LDI 2024 w Las Vegas. Urządzenie na pierwszy rzut oka nie jest żadna rewolucją. Jednak jeśli przyjrzymy się bliżej to piorun wali z grubej rury w każdym kształcie.
Jest to naświetlaczo-stroboskop, który ma wydzielonych multum sekcji. Pierwszą klasyczną jest 240x 12W RGB, tarcza pixelowa. W trzech rzędach w środku możemy zauważyć kolejne 30x 10W CW schowane pod soczewkami o wąskiej charakterystyce. Pomiędzy zostały umieszczone 2 paski stroboskopów na które składa się 160x 6W CW, na zewnątrz sekcji pixelowej można dostrzec 2 paski z mieszaniem kolorów RGB o mocy 0,5W/chip. Ostatnimi elementami są „podkreślniki” na górze i dole przy samej obudowie, na każdy składa się po 50x 2W diod, jedne CW, drugie WW.
Całość została „dosolona” technologią Smart Glass, która w naszej branży robi się coraz bardziej popularna – czyli elektroniczny frost. Dokładnie to samo co w Pixel Line IP. Tutaj muszę wspomnieć, że Acme nie jest już jedynym producentem, które stosuję tę technologię bo można ją znaleźć również w nowych wypustach marki Chauvet.
Aż się spociłem rozkminiając te ledziki po jednym zdjęciu które dostałem z LDI. Prawdą jest, że na jednej oprawie mamy więcej sekcji i możliwości, niż czasami na dożynkowej scenie… Odwracając monetę – czy da radę na szybko ogarnąć fajne rzeczy na chociaż połowie?
Więcej informacji o Lightning X nie ma jeszcze dostępnych. – Zapomniałbym – wygląda potężnie, ale waga to jedyne 5kg…
Transfer osobisty
Jeśli już przy Acme jesteśmy to na koniec trzeba wspomnieć, że mamy polskiego przedstawiciela bezpośrednio u producenta. Po 4 latach współpracy z firmą P.S. Teatr, dobrze wszystkim znany Bartek Kownacki przechodzi bezpośrednio do ekipy Acme. Jako menadżer regionalny będzie odpowiedzialny za rynek Polski, Czeski, Słowacki i Węgierski.
Gratulujemy i życzymy sukcesów! Swoje realizacje z wykorzystaniem ACME, możecie podsyłać na ten profil!
Najświeższe informacje o produktach ACME jak zawsze na stronie P.S. Teatr, który niezmiennie kontynuuje dystrybucję Acme na Polskę.
Producent: AcmeDystrybutor: P.S. Teatr