System teleskopowy od Gravity

Żeby stawianie stripów w pionie było przyjemnością!

Jednym z moich ulubionych elementów scenografii jeśli chodzi o oświetlenie jest żarowy backlight za artystą. Od wielu lat stosuję oprawy typu „Sunstrip” stojące na ziemi w pionie. Za każdym razem ze względu na różne wielkości lokalizacji w których grywam pojawia się pytanie na czym i w jaki sposób postawić owe sunstripy.

Przerabiałem wiele patentów od systemów statywów kolumnowych przez mikrofonowe. Z ciekawostek to zwykły Dynawid jest w stanie utrzymać sunstripa w pionie jak się pokombinuje. Nie jest on do tego stworzony ale potrzeba matką wynalazków. Po wielu irytujących próbach i kombinatoryce postanowiłem jaki czas temu znaleźć rozwiązanie problemu. Okazały się nim drążki dystansowe o regulowanej wysokości marki Gravity.

Koncert zespołu Łydka Grubasa / sunstripy na Gravity

Jest to prosty patent oparty o metalową podstawę z różnymi pozycjami wkręcania, drążkiem i zawleczkami. Co fajne w całym systemie to punkty wkręcania statywu. Mamy do wyboru 3 w różnych miejscach podstawy. Daje nam to możliwość ustawienia drążka w taki sposób aby środek ciężkości urządzenia znajdował się w środku podstawy lub podstawa przeciwważyła stawiane/wieszane elementy. Sama podstawa jest również wyposażona w wygodne do noszenia rączki oraz dostajemy ją w zestawie z pokrowcem dzięki czemu zadbamy o lakier.

Sam pałąk to nic innego jak metalowy teleskop o minimalnej wysokości 1430mm, rozwijany do 2400mm. Wystarczająco nie tylko do powieszenia sunstripa metr nad ziemią ale również do postawienia głowy oświetleniowej na górnej postawie. Co ciekawe same pałąki dostajemy w różnych wersjach. Oprócz długości różnią się również systemem rozwijania, od klasycznie wyciąganej rury po system ząbkowy z korbą do podnoszenia.

Dzięki obciążalności na poziomie 25kg system nadaje się nie tylko do przywieszenia/postawienia oświetlenia ale również do kolumn dźwiękowych. Cały zestaw (podstawa + rura) waży ok. 20kg więc nasze kręgosłupy mogą dostać w kość ale w zamian dostajemy kompaktowy system który oprócz praktycznych zastosowań ładnie wygląda na scenie.

Istotna kwestia to średnica teleskopu, wysuwana część ma 35mm. Jeśli chcecie coś do nich przywiesić to warto uzbroić się z mniejsze omegi niż standardowe bo nie przyłapiecie tematu jak ja ostatnio… Wartym wspomnienia jest również fakt że producent ostatnio wydał wersję z automatycznym pin lockiem. Nie musimy więc już manualnie przekładać pina i opuszczać drążka na wysokość blokowaną tylko system automatycznie nam zablokuje pałąk przy podnoszeniu.

Po więcej zapraszamy na stronę producenta.

Dominik Kwiatkowski

Realizator oświetlenia aktywny w branży ponad 10 lat. Głównie zajmuje się pracą z zespołami. Współtwórca takich wydarzeń branżowych jak Light the Sky Polska, czy akcja "Niewidzialni". Ojciec dyrektor przedsięwzięcia.

Producent:
Dystrybutor:
Total
0
Shares
Poprzedni
Nowe urządzenia w rodzinie Mini-B

Nowe urządzenia w rodzinie Mini-B

Sprawdźcie nowe urządzenia od włoskiego producenta!

Następny
Cameo AZOR S2

Cameo AZOR S2

Niby spot ale jednak trochę hybryda

Może ci się spodobać